Pages

Permata Hati

Sunday, April 29, 2012

Kawan...Sahabat..Rakan..


Salam... :) Hi there..Sihat semua??Agak lewat zaty menulis enty untuk hari ini sebenarnya tapi dah lebih 12 am dah masuk hari esoklah maknanya..What story today??

Kawan..Sahabat...Rakan

Mereka adalah sama walaupun berlainan perkataannya..Kawan atau sahabat atau rakan,hidup kita sentiasa dikelilingi mereka..Hadirnya sahabat terkadang menyenangkan,terkadang menyusahkan..Jika sahabat itu sentiasa mengajak kita ke arah kebaikan,itu sahabat yang menyenangkan..Jika sahabat itu sering mempengaruhi kita dengan perkara yang tidak berfaedah,itu sudah tentulah sahabat yang menyusahkan kita bukn?Sahabat ini pentingnya sama dgn keluarga..Percaya tak ?
Semua manusia itu boleh terbang,dgn memerlukan sseorang yg mampu melebarkan sayapnya..Sebab itu,sahabat dan keluarga itu sama kepentingannya.Jika kita ada sahabat dan keluarga yg membntu kita,kita boleh saja terbang..terbang tinggi menggapai impian..Persoalannya,yg dpanggil sahabat itu,sahabat yg macamana ye..?bergantung dgn jantina ke?
 
 
 
 
 
 
Sahabat yg baik itu adalah sahabat yg sentiasa ada diwaktu kita senang mahupun susah..Sahabat yg baik itu juga tidak akan selalu menyokong kita sebab sahabt yang baik akan memberitahu kita perkara yg sebenar,jujur ikhlas..sbg cntoh,kita bertanya adakah penampilan kita pd harini menarik pdanya?Dengan berterus-terang,sahabat itu jika dia merasa kita tdak menarik,dia akan terus berkata kita tidak menarik.
Jika sahabat itu tidak merasa bhwa kita menarik pd ahri itu,tetapi dia berkata sebaliknya,maka dia bukan sahabat yg baik..Berkaitan jantina pula,sahabat ini tidak kisah lelaki atau perempuan.Semuanya bergantung pd kselesaan kita n sikap sahabat itu sendiri.Kdg2,ada lelaki yg lebih suka bersahabat dgn perempuan sbb baginya prempuan itu lebih memahami sifatnya oleh krn mungkin prempuan ada naluri keibuan..Bgitu juga dgn prempuan yg adakalnya suka bersahabat dgn lelaki krn lelaki ini ada sifat pelindung dan lebih bersifat 'abg'..Bagi zaty,sama saja sahabat llaki atau prempuan..kalau baik sifatnya dan sntiasa bsme susah sng kita,mreka ttp boleh mnjadi sahabat tidak kira la lelaki ataupn prempuan..Cuma,ada juga zaty dengar kata org,lelaki dan prempuan tidak boleh bersahabat,krana akan terbit 1 perasaan lain..iaitu cinta..
Emm...tdak jadi masalah la pd zaty,cuma pndai2 lah bezakan prasaan tu kan..:)Sahabat itu tetap seorang sahabt..Cinta pdanya hanya cukup sebagai sahabat...

Salam sayang...zaty..zaty sayang sahabat2 zaty..Entry ini utk sahabat2 zaty..lame kenal or baru kenal..tetap sahabat..



BestV hotel,B.B.Bangi

4 comments:

Komen lah sikit sayang sekalian :)