Pages

Permata Hati

Friday, April 20, 2012

Sue Anna Joe..great lady's photographer..



Salam semua..hai korang..lame zaty tak update entry.semalam zaty update tp topik tak menarik sgtlah.just nak mengisi kekosongan je..
arini zaty nak kongsi dgn korang pasal idola zaty..I mean,idola bidang yg zaty minat that is photography..
Sue Anna Joe
korang kenal sape die?maybe ade yg kenal,n maybe tak kenal lg..so,zaty nak bawak korang semua jumpa dia..nak tak?hehe..bukan bawak jumpe sue anna nih face to face.dalam maya je la..dia mesty buzy la bnyk kerja dia tak sempat nak jumpa.:)


Sue Anna Joe telah dilahirkan pada tahun 1982. Berkahwin dan kini seorang ibu. Walaupun membesar dia selalu terlibat dengan seni; dia suka melukis, menulis puisi, dan telah terlibat dalam teater.

Pada tahun 2003, beliau memilih kamera digital pertama. Beliau mula mengambil potret sendiri dan ia adalah semasa peringkat  eksperimen  dia jatuh cinta dengan fotografi. Beliau mendapati bahawa fotografi adalah alat yang sempurna untuk mengeluarkn perasaan dlm diri.

Tiada lagi hobi semata-mata, selama ini beliau telah memenangi:

+ Anugerah Fotografi Antarabangsa, 2009 (Tempat Pertama, Orang: Self-Portrait pro kategori) + Fotografi Anugerah Antarabangsa, 2009 (iaitu anugerah, Khas digital Enhanced pro kategori)
+ Festival Filem Malaysia - 21, 2008 (Poster Terbaik Anugerah)
+ Vida! Anugerah sikap, 2004 (Fotografi)

Dia membuka fotografi & studio reka bentuk pada tahun 2009 yang dipanggil Itudio Studio, namun ditutup pada tahun 2011 kerana beliau memutuskan untuk menamatkan pengajian.

Beliau juga pernah dipaparkan dalam majalah, media, penampilan televisyen dibuat dan memberikan ceramah dan bengkel untuk peminat fotografi yang dijalankan.





Nampak header baru 2??pic camera 2 zaty nak creditkan to Miraa Hussin <3


No comments:

Post a Comment

Komen lah sikit sayang sekalian :)