Pages

Permata Hati

Thursday, September 5, 2013

# Yang Allah suka...

 
Hai korang..entry untuk hari ini..Tengah hari sikit aku update..Coz wifi aku kat rumah ni agak pelik sikit..Kalau ON pagi2, confirm takkan ada line..Nak ON, tunggu dan ke atas..Aku pun tak tahu sejak bila wifi ni jadi macam ni..Baru-baru ni perangai wifi ni jadi macam ni laa..
Sebab tu la, aku baru boleh online ni.. 
 
Ok, berbalik pada tajuk entry diatas ( Yang Allah Suka ) .. Yang Allah suka sudah tentulah perkara yg membawa kebaikan kwn2.. Apa yg aku nak kongsikan, Yang Allah suka dalam soal memilih pasangan hidup. Kita hidup sekarang bukan sesuka hati hidup.. Tentu saje ada peraturan. kan..? 
Begitu jugak dalam soal memilih pasangan hidup. Bukan sesuka hati pilih. "Aku suka dia, aku nak kahwin dengan dia" , "Apapun yang jadi aku nak jugak dia", Ni dialog yang selalu kita dengarlah kan..Dalam tv or in reality.. Apa yang kita kena titikberatkan dalam memilih pasangan hidup ? Berfikir sejenak di luar kotak jodoh itu telah ditetapkan. Ye, jodoh memang dah ditetapkan. Tapi, kita diberi ruang dan pilihan untuk memilih jodoh yang baik. 

1. Yang Allah suka - Cari yang baik dari segi agamanya..
2. Yang family suka - Dah tentulah kena cari yang family kita suka. Barulah rukun hidup berumahtangga nanti. Dapat restu dari family.
3. Yang kita suka - Tentulah yg kita suka. Kalau tak suka macamana boleh kahwin.. hihi
Ingat 3 keywords ni :-
A - Agama ( Ada ilmu agama )
B- Bersih ( Bersih, tidak pengotor )
C- Cantik ( Cantik tu bukanlah cantik mcm ratu cantik tu. Sedap mata memandang cukuplah ) 
 
Apa yang korang baca ni adalah apa yg aku tengok dalam 3Ustazah di Oasis pagi td..Terdetik di hati nak share dalam blog dalam bahasa aku sendiri..
Semoga dapat manfaat sedikit sebanyak..
 
Wassalam..
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment

Komen lah sikit sayang sekalian :)